the Sea-gull

Bugün,  amaçsızca Karaköy’e giderken vapurda, aklıma geldi bu şiir… Yolculuk boyunca da hepsini teker teker buldum aklımın köşelerinden.  Hah! İşte tam bu İngilizce “hatırlamak” kelimesi yerine kullanilan “recollect” in anlamına oturuyor. Neyse…

Hark to the whimper of the sea-gull
He weeps, because he is not an ea-gull
Suppose you were, you silly sea-gul
Could you tell it to your she-gull
Ogden Nash

 

Acaba Ogden Nash’ le nerede nasıl tanışmıştım… Hatirladim, bi kiz vardi Tü… neyse soylemiycem utandim…onun bi tane kitabini hacılamıştım kendim bizzat…Sonra da kıza “ben onu kaybettim yaw” demiştim… Olsun hiç pişman değilim, o kitap hala en çok sevdiğim kitabim… e.e. cummings’i, archibald macleish’i, theodor roethke’i başka başka… aa tabii ki ve bittabii ki stephen crane’i o kitaptan keşfettim.. ayrica calmami takip eden birkac hafta içinde kitaba super guzel bir de cilt yaptirmiştim…siz gencler bilmezsiniz, Akmar pajazı eskiden oyle yerlerin de olabildiği biryerdi…inanmazsınız, bir tane Chopin plağı bile almıştım ust kattaki küçük bir dükkandan.

Neyse, netçe itibariyle, bana ilk Amerikan’ca şiiri sevdiren Nash’dir… Kendisi Amerika’nin önemli askerlerinden birinin tornu. Hatta dedesine atfen Tenessee’de Nashville isimli bir şehir bile var.  Aslında kendisi hafif meşrep bir şair. Niyeyse? Neşeli şeyler yazınca niçin yeterince ciddiye alınamaz ki insan.  Bir kere topyekün cümle hayvanat bi elinden, pardon dilinden, geçmiş… Durun, aklıma bir tane daha şiiri geldi. Aslında en can alıcı şiirlerinden biri bence…

A Caution to Everybody
Consider the auk;
Becoming extinct because he forgot how to fly, and could only walk.
Consider man,
who may well become extinct
Because he forgot how to walk and learned how to fly before he thinked.

 

çok gözyaşartıcı gerçeklikte yahu…

“hız yapan gençlere seslenmiş şair” diyerek, şiirin de lezzetini iki paralik edip bi edebiyat dersi kıvamında son vereyim ben bari…

aa..şimdi farkettim ki, bu Türkçe bir post olmuş

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

